BRANDING

Vi brander området og tiltrækker flere investeringer, virksomheder og medarbejdere.


Vi ønsker at øge kendskabet til Gladsaxe Erhvervsby, som et attraktivt sted at investere, lægge sin virksomhed og arbejde i. Det gælder både internt i Erhvervsbyen i forhold til investorer, ejere, lejere og medarbejdere, som allerede er i Erhvervsbyen og får øjnene op for de mange styrker, muligheder og netværk området tilbyder bl.a. i regi af Erhvervsbyen. Samtidig profilerer vi området overfor kommende investorer og virksomheder, så vi kan tiltrække attraktive virksomheder og engagerede medarbejdere, som kan bidrage til områdets dynamik og udvikling.

TILTAG

Brandinggruppe

I 2018 blev der nedsat en brandinggruppe, hvis overordnet formål er at arbejde på at gøre Erhvervsbyen mere synlig og attraktiv for både nuværende og kommende medarbejdere, virksomheder og investorer. Kort efter gruppens tilblivelse blev der udviklet et nyt logo og en ny visuel profil for Erhvervsbyen. Der blev samtidig udarbejdet flyers, videoer, roll ups mv., som er og fortsat vil blive distribueret bredt ud både i og udenfor Erhvervsbyen.

Nyhedsbrev

Der bliver løbende sendt nyhedsbrev ud til medlemmer og andre interesserede med nyt om tiltag, møder og events i Erhvervsbyen, i kommunen mv.

Dialog

Der er en løbende dialog med nuværende og kommende investorer, ejere og andre virksomheder om at investere og lokalisere sig i området. Såfremt der bliver tale om myndighedsspørgsmål varetages det af kommunens erhvervsteam og den øvrige del af forvaltningen.

Initiativer

Erhvervsbyen deltager i de relevante initiativer og netværk i kommunen, Væksthus Hovedstaden, KL mv. bl.a. om Smart Mobility, Moving People, Klima klar, FNs Verdensmål mv.

Ekstern profilering

I 2019 vil der blive sat fokus på den eksterne profilering bl.a. via en branding af området i film og andre tiltag i samarbejde med medlemmerne og kommunen.

Privat-offentlige bysamarbejder og BID

Erhvervsbyen er engageret i netværk for privat-offentlige bysamarbejder og var i juni vært for netværkets midtvejskonference med 250 deltagere. Derudover sparres med andre BIDs (Business Industry Development) bl.a. Skejby Business Park og innovationsdistrikterne: Ørestadens Innovations City Copenhagen og Vidensbyen i Lyngby-Taarbæk mfl.

© Copyright - Gladsaxe Erhvervsby